język: PolskiEnglish

UKŁADY WTRYSKOWE COMMON RAIL W PRAKTYCE WARSZTATOWEJ

WydawnictwoWydawnictwo WKŁ

AutorAntoni Szulborski, Hubertus Gűnther

ISBN978-83-206-1936-2

Liczba stron192

Oprawamiękka

FormatB5

Rok wydania2014

Językpolski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

UKŁADY WTRYSKOWE COMMON RAIL W PRAKTYCE WARSZTATOWEJ
Budowa, sprawdzanie, diagnostyka

Praktyczny poradnik fachowy zawierający opis budowy, sprawdzania i diagnostyki sterowanych elektronicznie zasobnikowych układów wtryskowych Common Rail, powszechnie stosowanych obecnie w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Opisano sposoby sprawdzania nie wymagające posiadania specjalnych urządzeń diagnostycznych poszczególnych producentów samochodów. Bardzo cenny materiał ilustracyjny obejmuje zarejestrowane w rzeczywistych warunkach przebiegi sygnałów poszczególnych elementów układów Common Rail czołowych producentów (Bosch, Delphi, Siemens, Denso) wraz z ich interpretacją oraz wytycznymi dotyczącymi diagnostyki i naprawy. W dodatku do książki uwzględniono diagnostykę układów wtryskowych silników wysokoprężnych firmy Volkswagen wyposażonych w pompowtryskiwacze.

Odbiorcy książki: inżynierowie i technicy samochodowi, mechanicy i mechatronicy samochodowi, pracownicy niezależnych warsztatów i stacji obsługi samochodów, studenci wydziałów samochodowych wyższych uczelni, uczniowie średnich szkół samochodowych oraz zaawansowani technicznie użytkownicy samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

UKŁADY WTRYSKOWE COMMON RAIL W PRAKTYCE WARSZTATOWEJ

Spis treści

Wstęp 

1. Budowa układów wtryskowych Common Rail 
1.1. Wytwarzanie wysokiego ciśnienia   11
1.2. Regulacja wysokiego ciśnienia   12
1.3. Zasobnik paliwa wysokiego ciśnienia   17
1.4. Wtryskiwacze   19
1.5. Kompensacja tolerancji wykonawczych w układach wtryskowych Common Rail    23
1.6. Kalibracja dawki zerowej   24
1.7. Regulacja równomierności biegu jałowego  26
1.8. Adaptacja średniej wartości dawki wtrysku   27

2. Wykrywanie usterek w układach wtryskowych Common Rail 
2.1. Wprowadzenie   31
2.2. Samodiagnostyka   31
2.2.1. Diagnostyka pokładowa OBD czy tester producenta?   33
2.2.2. Pamięć diagnostyczna   34
2.2.3. Wykaz parametrów bieżących   36
2.2.4. Test nastawników  38
2.2.5. Dopasowanie nowych części  38
2.3. Samodzielne wykrywanie usterek   39
2.3.1. Pomiar ciśnienia paliwa w celu sprawdzenia pompy wysokiego ciśnienia   40
2.3.2. Sprawdzanie hydrauliczne wtryskiwaczy   49
2.3.3. Pomiar wydatku przelewu   50
2.3.4. Pomiar ciśnienia sprężania   57
2.3.5. Sprawdzanie ważniejszych czujników i nastawników za pomocą multimetru oraz oscyloskopu   58
2.3.5.1. Przyrządy pomiarowe   59
2.3.5.2. Sprawdzanie czujników   64
2.3.5.3. Czujniki układu wtryskowego Common Rail   69
2.3.5.4. Sprawdzanie nastawników   84
2.3.5.5. Pomiary parametrów obwodu świec żarowych   97
2.4. Schematy wykrywania usterek   100

3. Regulacja ilości powietrza w silniku wysokoprężnym 
3.1. Recyrkulacja spalin   103
3.2. Sterowanie przepustnic zawirowania   109
3.3. Regulacja ciśnienia doładowania   111
3.4. Podwójne turbodoładowanie (układ twinturbo)   119
3.5. Pomiar zadymienia spalin   124
3.6. Schematy wykrywania usterek   127

4. Pojazdy wyposażone w filtr cząstek stałych 
4.1. Budowa układów wylotowych z filtrem cząstek stałych   129
4.2. Regeneracja filtrów cząstek stałych   130
4.3. Obsługa filtrów cząstek stałych   133

Dodatek
Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami
D.1. Budowa układu wtryskowego z pompowtryskiwaczami
D.2. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym z pompowtryskiwaczami
D.2.1. Sprawdzanie obwodu hydraulicznego pompowtryskiwaczy
D.2.2. Sprawdzanie obwodu elektrycznego pompowtryskiwaczy
D.3. Montaż pompowtryskiwaczy
Skorowidz

Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej. Budowa, sprawdzanie, diagnostyka

 


 

Książka w całości, ani we fragmentach nie może być skanowana, kserowana, powielana bądź rozpowszechniana za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych, w tym również nie może być umieszczana ani rozpowszechniana w postaci cyfrowej zarówno w Internecie, jak i w sieciach lokalnych bez pisemnej zgody posiadacza praw autorskich.

Wstęp  
1. Budowa układów wtryskowych Common Rail 
1.1. Wytwarzanie wysokiego ciśnienia 
1.2. Regulacja wysokiego ciśnienia 
1.3. Zasobnik paliwa wysokiego ciśnienia  
1.4. Wtryskiwacze 
1.5. Kompensacja tolerancji wykonawczych w układach wtryskowych Common Rail 
1.6. Kalibracja dawki zerowej 
1.7. Regulacja równomierności biegu jałowego  
1.8. Adaptacja średniej wartości dawki wtrysku 
2. Wykrywanie usterek w układach wtryskowych Common Rail 
2.1. Wprowadzenie  
2.2. Samodiagnostyka 
2.2.1. Diagnostyka pokładowa OBD czy tester producenta? 
2.2.2. Pamięć diagnostyczna  
2.2.3. Wykaz parametrów bieżących  
2.2.4. Test nastawników 
2.2.5. Dopasowanie nowych części  
2.3. Samodzielne wykrywanie usterek 
2.3.1. Pomiar ciśnienia paliwa w celu sprawdzenia pompy wysokiego ciśnienia 
2.3.2. Sprawdzanie hydrauliczne wtryskiwaczy 
2.3.3. Pomiar wydatku przelewu 
2.3.4. Pomiar ciśnienia sprężania i strat ciśnienia 
2.3.5. Sprawdzanie ważniejszych czujników i nastawników za pomocą multimetru oraz oscyloskopu   
2.3.5.1. Przyrządy pomiarowe  
2.3.5.2. Sprawdzanie czujników  
2.3.5.3. Czujniki układu wtryskowego Common Rail 
2.3.5.4. Sprawdzanie nastawników 
2.3.5.5. Pomiary parametrów obwodu świec żarowych  
2.4. Schematy wykrywania usterek  
3. Regulacja ilości powietrza w silniku wysokoprężnym  
3.1. Recyrkulacja spalin  
3.2. Sterowanie przepustnic zawirowania  
3.3. Regulacja ciśnienia doładowania  
3.4. Podwójne turbodoładowanie (układ twinturbo)  
3.5. Pomiar zadymienia spalin  
3.6. Schematy wykrywania usterek  
4. Pojazdy wyposażone w filtr cząstek stałych 
4.1. Budowa układów wylotowych z filtrem cząstek stałych  
4.2. Regeneracja filtrów cząstek stałych  
4.3. Obsługa filtrów cząstek stałych w warsztacie  
4.4 Katalizator SCR  
4.5. Wskazówki warsztatowe  
Dodatek 
Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami   
D.1. Budowa układu wtryskowego z pompowtryskiwaczami   
D.2. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym z pompowtryskiwaczami  
D.2.1. Sprawdzanie obwodu hydraulicznego pompowtryskiwaczy  
D.2.2. Sprawdzanie obwodu elektrycznego pompowtryskiwaczy  
D.3. Montaż pompowtryskiwaczy  
Skorowidz  

Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator